FANDOM

Pekelníci (do roku 1972 též Heartles nebo Satanic) jsou rocková skupina původem z Koněšína a na třebíčské hudební scéně působí od sedmdesátých let 20. století.

První úvahy o založení hudební skupiny se objevily v průběhu roku 1969 , vlastní založení proběhlo v roce 1970 a zakladateli byla čtveřice: Miroslav Oborný, Stanislav Šibůrek, Rudolf Řezáč a Stanislav Kopuletý, který se tehdy stal také vedoucím kapely. V průběhu dalších let se složení několikrát změnilo, především kvůli povinnosti plnění základní vojenské služby.

Skupina nejprve vystupovala na odpoledních čajích v Koněšíně a Studenci, později rozšířila svoji aktivitu na taneční zábavy v celém okrese, nejvíce v Mohelně, kde byl dostatek posluchačů z důvodu stavby Dalešické přehrady a JE Dukovany.

V repertoáru kapely se od jejího vzniku nacházejí pouze převzaté skladby, převážně od skupin Creedence Clearwater Revival a Smokie.

Po obnovení činnosti koncem devadesátých let se uskutečnilo první vystoupení na setkání rockových kapel v Třebíči v Klubu Borovina. Od té doby se Pekelníci každoročně zúčastňovali pokračování této akce ve Starči.

Poslední změnou byl odchod dvou členů (Zdeněk Kašpar Filip a Karel Kříž), kteří založili skupinu Pekelníci revival. Do původních Pekelníků se vrátil zpěvák František Ženíšek, občan Rakouska, jenž má bohaté hudební zkušenosti, neboť hudba je i jeho celoživotní zdroj obživy.

Od roku 2009 kapela hraje ve složení: Stanislav Ďábel Šibůrek – sólová kytara, saxofon, Miroslav Miky Oborný – bicí, Stanislav Štuka Kopuletý – kytara, zpěv, Jan Nojge Neugebauer – klávesy, zpěv, Petr Bob Bouzek – basová kytara, František Frankie Ženíšek – kytara, sólový zpěv.